charset ?>"> Fapte interesante despre anvelope
CAUTĂ ROȚI
NOUTATE
Fapte interesante despre anvelope
Adaugat: 17/11/2017

 

Procesul de vulcanizare a fost inventat în anul 1844 de către Charles Goodyear, care a amestecat sulful cu cauciucul (se presupune că s-a întâmplat ocazional), și a primit un material, care păstrează elasticitatea independent de temperatura aerului.

Ulterior, în anul 1889, englezul John Dunlop a inventat pneurile cu aer, deși patentul pentru această idee l-a primit alt ingener, Robert Thompson.

Însă au mai trecut câțiva ani până Andre Michelin a încercat să monteze anvelopele pe janta automobilului, deși înițial ideea a eșuat.

Prima anvelopă reușită pentru automobile a fost produsă doar în anul 1911.

 

s1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu toate anvelopele au fost din cauciuc

Cele mai prime anvelope pentru biciclete au fost anvelopele, inventate de John Dunlop, însă cordul lor a fost... metalic. Și doar după ce a înțeles, că a ales o cale greșită, căci pe atunci nu existau suspensii, Dunlop a mers pe altă cale, și a încercat cauciucul.

Maxxis_website_MA-919

Anvelopele și poluarea

din păcate, anvelopele sunt un poluant foarte și foarte dăunător. Multe din ele trec prin procesul de reciclare, dar, din păcate, cele, care nimeresc în gunoiști, devin niște bombe chimice.

nintchdbpict000333451819-e1498125413186

Cea mai mare anvelopă

Cea mai mare anvelopă se află în Detroit - orașul motoarelor. Ea a fost făcută în anul 1965 pentru expoziția din Detroit. Această anvelopă acuma servește drept panou promoțional al companiei Uniroyal.

Nokian-Tyres-logo-640x260

Nu toate anvelopele se umplu cu aer

Anvelopele avioanelor se umplu cu gazele inerte, căci utilizarea aerului e prea periculoasă - anvelopele pot suferi de la schimbarea brscă a temperaturilor.

Anvelopa și consumul carburantului

Rezistența anvelopei în timpul mișcării este o forță reală, care pe timpuri consuma a cincea parte din tot carburantul consumat, adică 20 de procente din benzină ardea doar pentru depășirea forței de frecare. Însă în anul 1992 situația s-a schimbat - Michelin a propus o formulă revoluționară, adăugând în componența chimică a anvelopelor dioxidul de siliciu. Așa a apărut generația Michelin Energy, una din cele mai reușite din toată istoria anvelopelor.

Îmbrăcăminte din cauciucuri

Un atelier vestimentar din Columbia a inventat o metodă ingenioasă de reutilizare a cauciucurilor - din ele se confecționează îmbrăcăminte!

Amtel-Vredestein_Logo

Cea mai mică anvelopă

Cea mai mică anvelopă are lungimea de 4,8 mm și lățimea de 0,8 mm. Ea este instalată pe o copie a autovehicului Toyota AA.

Presiunea

Doar 25% din șoferi verifică constant presiunea din roți, din care femei sunt doar 4 procente.