charset ?>">
Procesul de vulcanizare a fost inventat în anul 1844 de către Charles Goodyear, care a amestecat sulful cu cauciucul (se presupune că s-a întâmplat ocazional), și a primit un material, care păstrează elasticitatea independent de temperatura aerului.
Ulterior, în anul 1889, englezul John Dunlop a inventat pneurile cu aer, deși patentul pentru această idee l-a primit alt ingener, Robert Thompson.
Însă au mai trecut câțiva ani până Andre Michelin a încercat să monteze anvelopele pe janta automobilului, deși înițial ideea a eșuat.
Prima anvelopă reușită pentru automobile a fost produsă doar în anul 1911.

Nu toate anvelopele au fost din cauciuc
Cele mai prime anvelope pentru biciclete au fost anvelopele, inventate de John Dunlop, însă cordul lor a fost... metalic. Și doar după ce a înțeles, că a ales o cale greșită, căci pe atunci nu existau suspensii, Dunlop a mers pe altă cale, și a încercat cauciucul.

Anvelopele și poluarea
din păcate, anvelopele sunt un poluant foarte și foarte dăunător. Multe din ele trec prin procesul de reciclare, dar, din păcate, cele, care nimeresc în gunoiști, devin niște bombe chimice.

Cea mai mare anvelopă
Cea mai mare anvelopă se află în Detroit - orașul motoarelor. Ea a fost făcută în anul 1965 pentru expoziția din Detroit. Această anvelopă acuma servește drept panou promoțional al companiei Uniroyal.

Nu toate anvelopele se umplu cu aer
Anvelopele avioanelor se umplu cu gazele inerte, căci utilizarea aerului e prea periculoasă - anvelopele pot suferi de la schimbarea brscă a temperaturilor.
Anvelopa și consumul carburantului
Rezistența anvelopei în timpul mișcării este o forță reală, care pe timpuri consuma a cincea parte din tot carburantul consumat, adică 20 de procente din benzină ardea doar pentru depășirea forței de frecare. Însă în anul 1992 situația s-a schimbat - Michelin a propus o formulă revoluționară, adăugând în componența chimică a anvelopelor dioxidul de siliciu. Așa a apărut generația Michelin Energy, una din cele mai reușite din toată istoria anvelopelor.
Îmbrăcăminte din cauciucuri
Un atelier vestimentar din Columbia a inventat o metodă ingenioasă de reutilizare a cauciucurilor - din ele se confecționează îmbrăcăminte!

Cea mai mică anvelopă
Cea mai mică anvelopă are lungimea de 4,8 mm și lățimea de 0,8 mm. Ea este instalată pe o copie a autovehicului Toyota AA.
Presiunea
Doar 25% din șoferi verifică constant presiunea din roți, din care femei sunt doar 4 procente.